תבניות חוזה עבודה חינמיות שיבטיחו את זכויותיך

תבניות חוזה עבודה חינמיות שיבטיחו את זכויותיך

אנחנו חיים בעידן שבו ידע רחב היקף, כולל ספציפי מאוד, נגיש לציבור הרחב. כך למשל ניתן למצוא באינטרנט לא מעט נוסחים של חוזה עבודה לדוגמא חינם אין כסף. ניתן כמובן להשתמש בחוזה כזה, אולם במרבית המקרים מומלץ חוזה מותאם אישית לעסק שלכם, וזהו אחד השירותים שמעניק משרד עו"ד שפירא בוטרמן.

הסעיפים המרכזיים בכל חוזה עבודה לדוגמא חינם

* פרטים טכניים – שמות הצדדים (המעסיק והעובד או העובדת), מועד עריכת החוזה, מועד תחילת העבודה, מועד סיום העבודה (אם נקבע כזה מראש), אופן חישוב השכר (שעתי או חודשי) וכמובן גובה השכר.

* פירוט התפקיד – הגדרה מדויקת ככל האפשר של התפקיד שימלא העובד או שתמלא העובדת, וכן פירוט של המשימות שיוטלו עליהם במסגרת התפקיד. חשוב לכלול סעיף כזה מפני שהטלת משימות שלא הובהר מראש שהן חלק מהתפקיד עלולה לאפשר לעובד להתפטר בדין מפוטר, ובמקרים חריגים אף להגיש תביעה בגין התעמרות. כשמדובר על תפקיד שמחייב גמישות מסוימת, יש לציין זאת בחוזה.

* התחייבויות המעסיק – לשלם עבור שעות נוספות, דמי הבראה, דמי חופשה והפקדות פנסיוניות, כל אלה בהתאם לחוקים הרלוונטיים.

* התחייבויות העובד או העובדת – סעיף רלוונטי למקרים שבהם כשישנם כללים ספציפיים במקום העבודה, כמו למשל תקנון לבוש, ולכן הוא עשוי להופיע גם בחוזים לדוגמא.

* שמירה על סודיות ומידע רגיש – במקרים שבהם התפקיד כולל חשיפה למידע שבעל החברה לא מעוניין שייצא מגבולות העסק, נדרשת התייחסות לכך, ולכן גם את הסעיף הזה תוכלו למצוא לפחות בחלק מהחוזים החינמיים שנמצאים ברשת.

חוזה מותאם אישית לצרכים הספציפיים של העסק

חוזה עבודה לדוגמא חינם אמנם חוסך לעסק כסף, אולם עלול לעלות לו ביוקר. כל פרט שלא מופיע בחוזה, או כזה שלא מנוסח באופן מדויק – וכשמוצאים חוזה חינמי מן הסתם אין דרך לבחון את האיכות שלו – מספק לעובדים פתח לאי מילוי התחייבויות שמבחינתכם הן קריטיות. מהצד השני כל הזכויות של העובד נשמרות מפני שבכל מקרה הן מבוססות על חוקי מגן מחמירים. במשרד עורכי דין שפירא בוטרמן אמונים עריכת חוזי העסקה בהתאמה מלאה לצרכים הספציפיים של כל עסק, ותוך הפניית תשומת הלב של המעסיק לדגשים חשובים שהוא כלל לא מודע אליהם.

דילוג לתוכן