בית המשפט המחוזי בתל אביב (כב' השופטת אביגיל כהן)
דחה שבוע שעבר את ערעורו של מר אוריאל רז המאושר
כנגד פסיקת בית המשפט השלום – שקבע כי מר אוריאל רז המאושר
פעל שלא בתום לב ולכן –
ואף שנשלחו לו מסרי פרסומת שלא נכתב בכותרת שלהם – פרסומת-
לאחר שנרשם לקבלת מדריך חינמי –
ואף לאחר שביקש להסיר עצמו –
אינו זכאי לפיצוי הכספי מכוח חוק התקשורת.
לא רק זאת במסגרת הערעור אף חוייב בפיצוי בסך 7,500 ש"ח.
אז ברכות לעוה"ד ויקטור חיים בבלי שיצג את הנתבע.
אבל לידיעתכם-
ממש החודש (אפריל 2023) אושר לתובע להגיש תביעה יצוגית נגד
מפרסם אחר בגין שליחת פרסומות ללא שנרשם ואף לאחר שבקש להסיר עצמו דרך אתר צור קשר
(ולאחר שהוכיח לכאורה שלא היתה אפשרות אוטומטית להסרה מהרשימה)
ומכיון שדרך הבקשה הוצגה ראשית ראיה לכך שהם פעלו באופן שיטתי ושלא בתום לב)
האם פסק דין חשוב זה יצמצם את פעילותם של אותם
"פעילים חברתיים" המנסים להתעשר על חשבון בעלי העסקים הקטנים?
לא ברור.
מה שכן ברור מפסק הדין הוא –
שכדאי מאד להקפיד על כך שבעת ההרשמה וכתנאי להרשמה לקבלת המדריך החינמי או המידע –
להוסיף הסכמה לקבלת מידע שיווקי ופירסומי מאת המפרסם.
וכמובן-
אם מקבלים הודעת מייל ממישהו שמבקש להסיר עצמו מרשימת התפוצה
אף שלא שולח דרך הקישור שנתתם
כדאי לענות לו
שהוא מתבקש לעשות כן באמצעות הלינק בתוך המסר כי
ביצוע הפעולה באמצעות הודעה זו בלבד – אינו אפשרי, ומכביד במיוחד.
וגם לעשות מאמץ ולבחון הדרך להסירו.
אז –
כדאי לשים לב לפרטים הללו,
להקפיד לציין הסכמה של הנרשם לקבל מסרים שיווקים ופרסומיים
להוסיף את המילה "פרסומת" בכותרת
וכמובן לאפשר הסרה קלה ומהירה מרשימת התפוצה.
ולהיזהר מקניית רשימות תפוצה.
מהי פרסומת?
הגדרת פרסומת בחוק הינה כדלקמן:
"דבר פרסומת" – כל אחד מאלה:
(1) מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת;
(2) מסר המופץ לציבור הרחב שמטרתו בקשת תרומה או תעמולה;
(3) מסר שאינו דבר פרסומת כאמור בפסקה (1) או (2), המופץ לציבור הרחב, ונכללת בו הצעה לנמען להתקשר למספר טלפון מסוים לשם קבלת מסר כלשהו; הוראות פסקה זו לא יחולו על מסר כאמור מאת המדינה ומוסדותיה, מסר כאמור שתכליתו העברת מידע ששלח גוף הצלה כהגדרתו בפקודת המשטרה [נוסח חדש], התשל"א-1971, לשם מילוי תפקידו, או מסר כאמור מאת גוף אחר שקבע השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, ורשאי השר לקבוע כאמור סוגים שונים של מסרים לגופים שונים שקבע;
אז תבחנו טוב אם אתם משווקים שירות או מוצר, או רק נותנים ערך.
בברכה
מרגלית בוטרמן, עו"ד ונוטריון
מגשרת מוסמכת
מוסמכת לעריכת יפוי כוח מתמשך
מייל: margalit@shblaw.co.il
נייד: 050-3121991
((לטובת המתעניינים ע"א 16429-01-22. פס"ד מיום 22/11/2022. פורסם בנבו