פיצוי פיטורים לעובד שפוטר

הסכם עבודה אישי

בשנים האחרונות נהוגים יותר ויותר חוזי עבודה אישיים. עובדה זו משקפת את אחת התמורות המהותיות בשוק התעסוקה, שכן לכישורים ספציפיים יש באופן טבעי משקל נכבד ברצון של מעסיקים להעניק תפקיד מסוים לאדם וכמובן לתגמל אותו בהתאם. במשרד עורכי דין שפירא בוטרמן אמונים על עריכת הסכם עבודה אישי בהתאמה מושלמת למאפיינים הייחודיים של העסק, העובד והתפקיד. 

על מה חשוב להקפיד כשחותמים הסכם עבודה אישי?

* זכויות מכוח החוק – דיני העבודה כוללים שורה ארוכה של חוקי מגן אשר מקנים לכל עובד ועובדת בארץ זכויות שונות. זכויות אלה לא ניתנות לוויתור, כלומר גם אם עובד חותם על הסכם אישי שבו הוא לכאורה מוכן לעבוד בתנאים פחות טובים, החוק גובר על ההסכם.

* זכויות מכוח הסכמים קיבוציים – אם במקום העבודה ישנו הסכם קיבוצי, ההסכם האישי יכול רק להוסיף על זכויות העובד מכוח ההסכם הקיבוצי, ולא לגרוע מהן. באופן דומה אם חל צו הרחבה על העסק או הארגון, כל הזכויות המוענקות לעובד מכוחו של צו ההרחבה תקפות בלי קשר לסעיפי ההסכם האישי.

* פנייה לבית משפט – גם הזכות לפנות לערכאה שיפוטית היא כזו שאינה ניתנת לביטול, ולכן אסור לכלול בחוזה העסקה אישי סעיף האוסר על העובד לפנות לבית משפט.

* תנאים מוסכמים – בהסכמי עבודה אישיים ישנם תנאים המוגדרים כ"מוסכמים", כלומר ניתן לשנותם רק אם שני הצדדים חפצים בכך.

* הגדרות מדויקות – חשוב מאוד לכלול בהסכם הגדרות מדויקות של התפקיד, תחומי האחריות של העובד, היקף המשרה, הזמינות המצופה ממנו וכל פרט אחר שרלוונטי למילוי המשרה באופן מיטבי.

התאמה מושלמת למאפיינים הספציפיים וניסוחים מדויקים וחד משמעיים להסכם עבודה אישי

הסכם עבודה אישי איכותי באמת הוא כזה שמותאם באופן מושלם למאפייני התפקיד, לכישורים האישיים של העובד או העובדת ולעסק. דגש נוסף הוא ניסוחים מדויקים וחד משמעיים, כך שתושג שקיפות מלאה ולשני הצדדים החתומים על ההסכם יהיה ברור לחלוטין מה הן ההתחייבויות שלהם ומהי התמורה שיקבלו. עם משרד עו"ד שפירא בוטרמן תוכלו לסמן V על שני המרכיבים הקריטיים האלה, וכן על שירות זמין וקשוב.

דילוג לתוכן