כתיבת צוואה

הסכם עבודה לעובד שעתי

עובדים רבים בישראל מועסקים על בסיס שעתי, כלומר מקבלים שכר על כל שעת עבודה בפועל. במקרים אלה יש לחתום על חוזה ייעודי לאופן ההעסקה הזה – הסכם עבודה לעובד שעתי – ובאופן טבעי הוא חייב לעמוד בכל הדרישות שמציבים חוקי המגן הרלוונטיים. במשרד עורכי דין שפירא בוטרמן אמונים על עריכת הסכמי עבודה מכל הסוגים בהתאמה מלאה לצרכים הספציפיים של המעסיק.

החוקים שבהם חייב לעמוד הסכם עבודה לעובד שעתי

* חוק שכר מינימום – בהתאם לחוק חשוב זהאיסור לכפות על עובד עבודה ביום המנוחה השבועי שלו (עבור יהודים זהו יום השבת, למי שאינם יהודים ישנה בחירה בין יום שישי, שבת וראשון). זכות נוספת שמקנה ח משנת 1987, עובד שעתי זכאי לשכר המינימום שנקבע לכל שעת עבודה (ואשר עומד נכון ל-2024 על 32.31 שקל לעובדים בני 18 ומעלה. בגיל צעיר יותר שכר המינימום השעתי נמוך יותר).

* חוק שעות עבודה ומנוחה – בהתאם לחוק זה, חל וק זה, ועל כן חייבת להיכלל בכל הסכם עבודה עם עובדים לפי שעה, היא תשלום תוספת שכר לשעות נוספות. שימו לב: החישוב הוא על בסיס יומי או שבועי, ולא חודשי. כלומר אם ביום מסוים עובד שעתי עובד 10 שעות, השעתיים האחרונות מזכות אותו בגמול נוסף, גם אם למחרת לא עבד כלל.

* חוק חופשה שנתית – על-פי חוק זה עובדים שעתיים זכאים לימי חופשה ולדמי חופשה בהתאם להיקף עבודתם. כמו כן ישנה זכאות לדמי הבראה, שמחושבים על בסיס היקף המשרה.

* חוק פיצויי פיטורים – גם עובדים שעתיים זכאים לפיצויים במקרה שהם מפוטרים וזאת אם צברו ותק של שנה ומעלה.

הסכמים מדויקים בהתאמה מלאה לצרכים הספציפיים בניסוח הסכם עבודה לעובד שעתי

במקביל לעמידה בכל החוקים הנ"ל, ואחרים, הסכם עבודה לעובד שעתי חייב להיות גם מותאם באופן מלא לצרכים הספציפיים של כל מעסיק. הניסיון הרב שרכשו עורכי הדין משה שפירא ומרגלית בוטרמן, שניהם מומחים לדיני עבודה, מאפשר להם להבטיח הסכמים מדויקים ומועילים, שמספקים מענה מושלם לצרכי המעסיקים – כך שתוכלו להעסיק כל עובד שעתי בראש שקט באמת.

 

דילוג לתוכן