הוצאה לחלת בעקבות דחיית הבחירות ברשות המקומית

הסכם עבודה פרילנסר

המאה ה-21 מתאפיינת בדינמיות רבה. בהתאם אחת האיכויות הקריטיות לעסקים, במגוון רחב מאוד של ענפי פעילות, היא גמישות. העסקת פרילנסרים במקום עובדים שכירים מקנה לעסקים את היכולת להתנהל במקסימום גמישות, וגם לפרילנסר מובטחת רמת גמישות מרבית שמאפשרת לו להביא לידי ביטוי יכולות שונות באופן מיטבי מבחינתו. כדי להסדיר את ההעסקה באופן כזה, נדרש הסכם עבודה פרילנסר, וזהו אחד השירותים שמספק משרד עורכי דין שפירא בוטרמן על בסיס בקיאות בדיני העבודה.

דגשים מרכזיים לגבי הסכם עבודה פרילנסר

* הגדרות מדויקות – חשוב מאוד שהסכם העבודה של פרילנסר יכלול הגדרה מדויקת של מהות השירותים שמספק אותו פרילנסר לעסק, וכן של היקף העבודה שלו.

* זמינות – עבור עבודות שמחייבות זמינות גבוהה, יש לציין זאת באופן מפורש בחוזה. שימו לב: אם פרילנסר נדרש לזמינות רבה במיוחד, הוא עשוי לדרוש בעתיד הכרה כשכיר, ואפילו רטרואקטיבית, וזהו אחד השיקולים שבית דין לעבודה לוקח בחשבון בפסיקתו.

* סודיות – אם הפרילנסר נחשף תוך כדי עבודה למידע רגיש, חובה לכלול בהסכם העבודה סעיף האוסר עליו לעשות כל שימוש במידע זה.

* תקפות – ניתן לתחום מראש את תחולת ההסכם, למשל לשנה. כמו כן ניתן לציין בהסכם כי הפסקת ההתקשרות מחייבת הודעה כתובה מראש (לרוב של 14 ימים או חודש).

* תמורה – הסכם העבודה כולל מן הסתם גם את התמורה הכספית לפרילנסר, לרבות מועד התשלום ואופן התשלום. שימו לב: מומלץ להוסיף סעיף שבו הפרילנסר מציין במפורש כי הוא בוחר לעבוד כפרילנסר, ומודע לכך שחתימה על ההסכם מעידה על כך שהוא מודע לכך שאינו זכאי להפרשות סוציאליות.

הסכם עבודה פרילנסר – הגנה אמיתית למעסיקים

המטרה המהותית של הסכם עבודה פרילנסר היא לספק הגנה למעסיקים, וכמובן להסדיר את אופן ההעסקה מבחינת הפרילנסרים. יחד עם זאת חשוב להדגיש שאם אופן ההעסקה כולל מרכיבים שמאפיינים יחסי מעביד-עובד (שכיר), בית דין לענייני עבודה עשוי בכל זאת להגדיר פרילנסר כשכיר על כל המשתמע מכך. בהתאם מקפידים במשרד עו"ד שפירא בוטרמן על ייעוץ מקיף למעסיקים, מתוך אחריות מלאה, ועל עריכת הסכם העסקה לפרילנסר כך שהוא יעניק הגנה אמיתית למעסיק מפני כל פגיעה באינטרסים שלו.

דילוג לתוכן