עורך דין חוזים

חוזה הוא מנגנון משפטי יעיל להפליא ובמידה רבה הכרחי: כשמספר בני האדם בעולם כבר מגיע לכמה מיליארדים, ואנשים כבר לא חיים במסגרות שבטיות קטנות שבהן שיתוף הפעולה מובנה, נדרשת חלופה – חוזה מנוסח היטב, מפורט ומדויק. מסמך שכזה כדאי כמובן לערוך בעזרת עורך דין חוזים עם ניסיון מתאים. במשרד עורכי דין שפירא בוטרמן אמונים על עריכת חוזים מסוגים שונים, על בסיס קשב מלא ללקוח ובקיאות מעמיקה בדיני החוזים.

כל המקרים שבהם כדאי לפנות אל עורך דין חוזים

* עריכת חוזה – יש הרבה מאוד אינטראקציות בין בני אדם ובין חברות שנשענות על חוזים. בהתאם יש גם מגוון רחב של מקרים שבהם נדרשת עריכת חוזה מדויק ומותאם לנסיבות הספציפיות. עורך דין מומחה לדיני חוזים מכין בין השאר הסכמי שכירות, הסכמי זכיינות, חוזי העסקה, הסכמי מכר, חוזים אחידים ללקוחות ועוד.

* ביטול חוזה – החוק מתיר לבטל חוזים כשיש לכך עילה מוצדק. למשל, אם החוזה נחתם בטעות או תחת כפייה ולחץ. בנוסף, ייתכן שהחוזה עצמו מכיל סעיפים המאפשרים את ביטולו בתנאים מסוימים. אם אחד הצדדים מעוניין לבטל את החוזה באופן חד צדדי, ההמלצה היא להתייעץ עם עורך דין מנוסה כדי לוודא שלא מדובר בצעד שעלול לגרור השלכות קשות.

* אכיפת חוזה – אי מילוי סעיף בחוזה מחייב פעולה נחושה. בחלק מהמקרים עצם המעורבות של עורך דין מומחה לחוזים תניע את הצד השני למלא את ההתחייבויות החוזיות שלו, ובמידת הצורך תוגש גם תביעה לבית משפט. סעד אפשרי אחד הוא צו המחייב את מילוי החוזה, וסעד נפוץ שני הוא פיצוי כספי משמעותי.

חוזה שאינו משאיר מקום לספק או פרשנות

כשעורכים בעזרת עורך דין חוזים, הדגש העיקרי הוא ודאות. הניסוח כל סעיף וסעיף בכל הסכם והסכם חייב להיות בהיר לחלוטין, חד-משמעי וכזה שלא משאיר מקום לספק או לפרשנות. רק חוזה כזה מספק את השקט הנפשי הנחוץ, ומבטיח לשני הצדדים שיתוף פעולה מועיל. עורכי הדין משה שפירא ומרגלית בוטרמן כבר ניסחו חוזים רבים, מכל הסוגים – בתחום המקרקעין, בתחום יחסי העבודה, הסכמים עסקיים ועוד – והניסיון הרב מתורגם לחוזים מותאמים באופן מושלם לנסיבות. 

עורך דין לענייני חוזים

חוזים הם בסיס הכרחי לחלק גדול מאוד מהאינטראקציות בין בני אדם, גם במישור האישי וגם במישור העסקי. למעשה אי אפשר לדמיין כיום חברה אנושית ללא חוזים שונים: חוזי מכר להעברת זכויות במקרקעין מאדם אחד לשני, חוזי העסקה שמסדירים יחסים בין מעבידים לעובדיהם, חוזי זכיינות שמאפשרים לרשת להתרחב וליזמים להישען על מותג מוכר, הסכמי שותפות לקראת הקמת עסק, וזוהי כמובן רק רשימה חלקית של חוזים חיוניים. המכנה המשותף הוא שבכל מקרה חשוב לפנות אל עורך דין לענייני חוזים, וכן למצוא איש מקצוע בעל איכויות רלוונטיות. עריכת חוזים וכן אכיפתם היא אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין שפירא בוטרמן.

האיכויות החיוניות עבור עורך דין לענייני חוזים

* בקיאות – דיני החוזים הם תחום סבוך מאין כמותו, ולכן הבסיס לשירות מקצועי הוא בקיאות מעמיקה בכל החוקים הרלוונטיים.

* התעדכנות מתמדת – לא פחות חשובה היא בקיאות בנוגע לפסיקות עדכניות בתחום. יש לא מעט פסיקות שהופכות לכאלה שגם שופטים נוספים מתבססים עליהן בעתיד, ובפרט בעולם העסקי שמתאפיין בדינמיות רבה. היכרות עם פסיקות אלה מסייעת לעורך דין בתחום לערוך חוזים אופטימליים וכן לאכוף חוקים קיימים.

* יכולות ניסוח גבוהות – חוזה איכותי הוא חוזה שלא ניתן לפרש אותו בדרך שונה מזו שבה הוא נכתב. רק כך האינטרסים שהחוזה אמור להגן עליהם בכל מצב אכן מוגנים לחלוטין.

* תשומת לב לפרטים – כל חוזה נועד לספק מענה למגוון רחב של מצבים והתרחשויות, ולכן עורך הדין שעורך אותו נדרש להתייחס לפרטים רבים. גם אכיפת חוזה באמצעים משפטיים מחייבת כמובן תשומת לב לפרטים כדי לבחור בדרך הפעולה הנכונה ביותר.

עורך דין לענייני חוזים – מסירות אמיתית ושקיפות מלאה

שתי איכויות נוספות שלהן נזקק עורך דין לענייני חוזים על-מנת להעניק שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר האפשריים הן מסירות אמיתית, כלומר רצון מלא לספק תועלת מקסימלית ללקוח, ושקיפות מוחלטת. עם משרד עורכי דין שפירא בוטרמן תוכלו לסמן V על כל האיכויות החיוניות, ולדעת שאתם בידיים טובות. לעו"ד משה שפירא, מייסד המשרד, ולעו"ד מרגלית בוטרמן שחברה אליו ומובילה ביחד איתו את המשרד כיום, ניסיון רחב היקף, ויכולת מוכחת לספק כל שירות בתחום החוזים ברמה גבוהה במיוחד.

דילוג לתוכן