ליווי משפטי להבטחת הפיצויים שמגיעים לך

ליווי משפטי להבטחת הפיצויים שמגיעים לך

עבור כל עובד ועובדת, השכר החודשי מהווה מן הסתם מקור הכנסה משמעותי. כשעובדים מפוטרים מעבודתם, מכל סיבה שהיא, התוצאה עלולה להיות מצוקה כלכלית, לפחות עד למציאת עבודה חדשה. בהתאם נקבעה בחוק חובת תשלום פיצוי פיטורים לעובד שפוטר. במשרד עורכי דין שפירא בוטרמן מסייעים לעובדים לממש את זכותם זו.

מידע חשוב לגבי פיצוי פיטורים לעובד שפוטר

* זכאות – עובדים עם ותק של שנה ומעלה במקום העבודה זכאים לפיצויי פיטורים לאחר שפוטרו. הזכאות נשמרת גם אם הפיטורים התבצעו מעט לפני שמלאה שנה לתחילת עבודתם עקב רצון של המעסיק להימנע מתשלום הפיצויים.

* פיצויים במקרה של התפטרות – ישנם מצבים מסוימים שבהם עובדים שהתפטרו נחשבים כעובדים שפוטרו, ולכן גם הם זכאים לפיצוי. למשל, כשההתפטרות נובעת ממצב בריאותי, של העובד/ת או של בן/בת הזוג.

* שלילת פיצויים – מעסיקים רשאים להימנע מתשלום פיצוי פיטורים אם העובד פוטר בעקבות התנהגות לא ראויה. הנסיבות המאפשרות שלילת פיצויים הן הפרת סעיף מהותי בחוזה ההעסקה, או פסק דין של בית דין לעבודה.

* שיעור הפיצוי – על-פי חוק, עובדים שפוטרו זכאים לפיצויים בסך 8.33% מהשכר החודשי עבור כל חודש עבודה. אם המעסיק הפקיד לחיסכון הפנסיוני פיצויי פיטורים באופן קבוע, הסכום שהצטבר עובר לידי העובד והמעסיק נדרש להשלים את הפער (אם יש כזה: מעסיקים רשאים להפקיד לחיסכון הפנסיוני פיצויי פיטורים בשיעור שבין 6% ל-8.33%, כך שלא תמיד יש פער). בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מומחים פיננסיים כדי להחליט אם למשוך את כספי הפיצויים מהחיסכון הפנסיוני או להשאירם שם.

מימוש מלוא הזכויות במהירות

פיצוי פיטורים לעובד שפוטר הוא כאמור חובה על-פי חוק, אולם למרבה הצער יש מעסיקים שמנסים להתחמק מכך. במצב כזה ההמלצה היא לפנות באופן מידי לעורכי דין מומחים לדיני עבודה ובעלי ניסיון רלוונטי. במשרד עו"ד שפירא בוטרמן הצטבר ניסיון רחב היקף בסיוע לעובדות ועובדים שפוטרו מבלי לקבל את הפיצויים המגיעים להם כחוק. השירות ניתן בזמינות גבוהה ומתאפיין בנחישות רבה, ולכן מאפשר לממש את מלוא הזכויות בזמן קצר ככל האפשר.

דילוג לתוכן